weather
21°
Instagram
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
AÇIK
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Dünya Avrupa Birliği'nden Çin'in Elektrikli Otomobillerine Darbe : Satışlar Ağustos Ayında %48 Düştü

Avrupa Birliği'nden Çin'in Elektrikli Otomobillerine Darbe : Satışlar Ağustos Ayında %48 Düştü

AB'nin artırdığı gümrük vergileri, Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillerin satışlarını önemli ölçüde azalttı. Ağustos ayı sonuçları, satışların %48 oranında gerilediğini gösteriyor.

Avrupa Birliği'nden Çin'in Elektrikli Otomobillerine Darbe : Satışlar Ağustos Ayında %48 Düştü
Okunma Süresi: 2 dk

ÇİN'İN ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERİ AVRUPA'DA GERİLEDİ: SATIŞLAR %48 DÜŞTÜ

Avrupa Birliği’nin Çin yapımı elektrikli otomobillere karşı aldığı vergi kararları, bu sektörde ciddi bir darbe yarattı. Temmuz ayında yürürlüğe giren artırılmış vergiler, Çin'den ithal edilen elektrikli araçların satışlarını olumsuz etkiledi. Ağustos ayı sonuçlarına göre, bu satışlar bir önceki yıla kıyasla %48 oranında azaldı. Özellikle, Çin'in en popüler elektrikli araç markalarından MG, satışlarının %65 oranında gerilediğini gördü.

ARTIRILMIŞ VERGİLER VE ETKİLERİ

Temmuz ayı başında devreye giren yeni gümrük vergileri, Avrupa Birliği'ne ithal edilen Çin yapımı elektrikli araçların maliyetlerini önemli ölçüde artırdı. Normalde %10 olan vergi oranı, bazı markalar için %38’e kadar yükseldi. Bu durum, Avrupa'daki Çin yapımı otomobillerin cazibesini önemli ölçüde azalttı. Özellikle SAIC'in sahip olduğu MG markası bu vergilerden büyük darbe alarak, satışlarında %65’lik bir düşüş yaşadı. Ancak BYD, bu zorlu ekonomik ortamda bile Avrupa’daki satışlarını artırmayı başardı. Ağustos ayında BYD, bir önceki yıla göre satış hacmini %19 artırarak, Çin’in en büyük elektrikli araç üreticisi olma yolundaki gücünü bir kez daha kanıtladı.

ÇİN'İN AVRUPA'DAKİ DURUMU ZORLAŞIYOR

Çinli elektrikli otomobil üreticileri, Avrupa pazarında rekabet etmeye çalışırken, vergi yükleriyle mücadele etmek zorunda kalıyor. Özellikle Chery markası, İspanya’da planladığı yerel montaj projelerini ertelemek zorunda kaldı. Chery’nin İspanya’da üretime başlama tarihi, 2025 yılı Ekim ayına kadar uzatıldı. Avrupa’daki genel talep düşüşü ve artan vergi oranları, Çinli üreticilerin pazardaki yerini zorluyor. Buna ek olarak, Avrupa'daki bazı ülkelerin elektrikli araç satın alımlarına sağlanan sübvansiyonları kesmesi, elektrikli araçlara olan talebi daha da düşürdü.

ELEKTRİKLİ ARAÇ PİYASASINDA DÜŞÜŞ TRENDİ

Avrupa’da elektrikli araç talebindeki genel düşüş, bu yılın ilk sekiz ayında %5,5 oranında azalma gösterdi. Bu durum, Avrupa Birliği genelindeki bazı ülkelerin, elektrikli araç satın alımlarına yönelik sübvansiyonları kesmesiyle bağlantılı. Çinli üreticiler, Avrupa pazarında büyüme hedeflerini sürdürmeye çalışırken, bu tür ekonomik ve siyasi engellerle karşı karşıya kalıyorlar.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Diyabet Hastalarının Sessiz Tehlikesi: Yüzde 30’u Fark Etmeden Kalp Krizi Geçiriyor!

Diyabet Hastalarının Sessiz Tehlikesi: Yüzde 30’u Fark Etmeden Kalp Krizi Geçiriyor!