Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 2025 yılı itibarıyla eğitimde büyük bir teknoloji hamlesi başlattı. Kent genelindeki 45 okulda Bilgi Teknolojileri (BT) laboratuvarları ve yenilikçi sınıflar modernize edilerek, öğrencilere çağdaş öğrenme olanakları sunuluyor. Proje, öğrencilerin dijital çağa uyum sağlamalarını ve 21. yüzyıl becerileriyle donanmalarını amaçlıyor.

BT Laboratuvarları Yenilendi, Yeni Laboratuvarlar Kuruldu
Proje kapsamında 24 okulda Tip 1 BT laboratuvarları yenilenirken, 14 okulda sıfırdan Tip 2 laboratuvarlar oluşturuldu. Ayrıca, 7 okul ise Tip 3 olarak adlandırılan yenilikçi sınıf konseptine geçti. Bu sayede, öğrencilerin teknolojiye erişimi artırılarak daha donanımlı bireyler olarak yetişmeleri hedefleniyor.
Donanım Desteği Sağlandı
Okullara toplamda 778 adet yeni masaüstü bilgisayar teslim edildi. Öğrenci üretkenliğini desteklemek amacıyla her okula birer adet olmak üzere 45 adet 3D yazıcı gönderildi. 450 robotik kodlama kiti için üretim süreci başlatılırken, yenilikçi sınıflarda kullanılmak üzere 84 adet dizüstü bilgisayarın tedariki ihale aşamasında.

Yenilikçi Sınıflara Zekâ Oyunları
Yenilikçi sınıf kurulan 7 okula, öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek amacıyla zekâ ve strateji oyunları setleri sağlandı. Her okula iki satranç takımı, iki kelime oyunu, iki mangala, üç takım birim küpler ve iki ip geçirme oyunu teslim edilerek, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap ediliyor.

Öğretmenlere Eğitimler Verildi
Projenin önemli bir ayağını öğretmenlerin mesleki gelişimi oluşturuyor. 120 öğretmene aktif öğrenme yaklaşımlarını temel alan kurslar verildi. Bu sayede farklı branşlardaki öğretmenlerin, BT laboratuvarları ve yenilikçi sınıf ortamlarında öğrencilerle daha etkili bir etkileşim kurmaları amaçlanıyor.
Projenin Hedefleri
İl Milli Eğitim Müdürü Sinan Aydın, projenin temel hedefinin öğrenci merkezli bir anlayışla eğitim teknolojilerinin derslere entegrasyonunu sağlamak olduğunu vurguladı. STEM alanlarına ilgiyi artırmak, yenilikçi düşünme becerilerini geliştirmek ve öğrencileri 21. yüzyıl becerileriyle donatmak, projenin öncelikli amaçları arasında yer alıyor.