Çorum'da düzenlenen seminerde, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öncülüğünde hayata geçirilen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" tanıtıldı. "Erdem, Değer, Eylem" temelli bu yeni eğitim yaklaşımı, öğretmen ve yöneticilere detaylı bir şekilde anlatıldı. Seminer, Türkiye'nin eğitim vizyonunu yeniden şekillendirmeyi amaçlarken, katılımcılar modelin temel bileşenleri hakkında bilgi edindi. Modelin, milli ve manevi değerler doğrultusunda toplumsal gelişime katkı sunması hedefleniyor.
Modelin Temel Bileşenleri
Seminerde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin öğrenci profili, erdem-değer-eylem çerçevesi ve beceriler çerçevesi gibi temel bileşenleri detaylı olarak ele alındı. 19 Mayıs Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Özer, modelin özgün ve disiplinlerarası bir yaklaşım benimsediğini vurguladı. Öğrencilerin milli kimliklerini tanımaları, değerleri öğrenmeleri ve bireysel gelişimlerine katkı sunmaları hedefleniyor.
İl Milli Eğitim Müdürü'nün Açıklamaları
İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin köklü bir medeniyetin eğitim anlayışını çağın gereklilikleriyle buluşturan yerli ve milli bir eğitim vizyonu olduğunu belirtti. Çağlar, modelin bilgiyi yalnızca aktaran değil, sorgulayan ve yaşamına katan bireyler yetiştirmeyi amaçladığını ifade etti. Öğrenciyi merkeze alan, öğretmeni rehberlik rolünde güçlendiren bir öğretim programı modeli sunulmaktadır.
Seminere Katılım ve İçerik
İki gün sürecek olan seminerde, modelin oluşturulmasında görev alan akademisyenler tarafından sunumlar gerçekleştirilecek. Katılımcılar, branşlarına özel öğretim programlarını inceleme ve sınıf içi uygulamalar hakkında detaylı bilgi edinme fırsatı bulacaklar. Seminere, Vali Yardımcısı Yeliz Mercan, Belediye Başkan Yardımcısı Lemzi Çöplü, akademisyenler, okul yöneticileri ve öğretmenler katıldı.
Modelin Sahada Uygulanması Beklentisi
Eğitimcilerin yoğun ilgi gösterdiği seminerin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin sahada etkili bir şekilde uygulanmasına katkı sağlaması bekleniyor. Yeni modelin, eğitim sistemine getireceği yeniliklerle öğrencilerin gelişimine olumlu yönde katkı sağlaması ve ülkenin geleceğine yön veren bireyler yetiştirmesi amaçlanıyor. Katılımcıların edindikleri bilgilerle, modeli kendi okullarında uygulamaya başlamaları hedefleniyor.