Kocaeli
Az bulutlu
18°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Ekonomi Türkiye, lojistikte stratejik merkez oluyor: Jeopolitik avantajın güçlenmesiyle hedef ne?

Türkiye, lojistikte stratejik merkez oluyor: Jeopolitik avantajın güçlenmesiyle hedef ne?

KOSAM, Türkiye'nin lojistik konumunu analiz eden bir rapor yayınladı. KTO Başkanı Öztürk, "Türkiye lojistikte küresel bir merkezdir" dedi. İşte detaylar...

2 Dakika
Okunma Süresi

Kalkınma Odaklı Stratejik Araştırmalar Merkezi (KOSAM), Türkiye'nin lojistik koridorlardaki kritik rolünü vurgulayan bir rapor yayımladı. Rapor, Türkiye'nin jeopolitik avantajının artık sadece bir kavram olmadığını, stratejik bir vizyona dönüştüğünü belirtiyor. KTO Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye'nin lojistik kararların verildiği ve yeni hatların kurgulandığı bir aktör konumunda olduğunu ifade etti.

Türkiye'nin Jeopolitik Konumu Stratejik Liderliğe Dönüşüyor

Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye'nin son yıllarda gerçekleştirdiği yapısal reformlar ve altyapı yatırımlarıyla lojistik koridorlarda önemli bir güç haline geldiğini vurguladı. Öztürk, Türkiye'nin sadece bir geçiş ülkesi olmadığını, aynı zamanda lojistik kararların alındığı ve yeni güzergahların belirlendiği stratejik bir merkez olduğunu belirtti. Bu dönüşüm, Türkiye'nin küresel ticaretteki rolünü pekiştiriyor.

Lojistikte Dijitalleşme ve Entegrasyonun Önemi

Türkiye'nin Asya, Avrupa ve Afrika arasındaki köprü görevinin sadece coğrafi olmadığını ifade eden Öztürk, taşımacılıkta dijitalleşmenin, veriye dayalı yönetimin ve uluslararası normlarla entegrasyonun da belirleyici olduğunu söyledi. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ve Marmaray gibi projelerin Türkiye'ye önemli sorumluluklar yüklediğini belirten Öztürk, Türkiye'nin artık koridorların yönünü belirleyen ülke olması gerektiğini vurguladı.

Jeopolitik Riskler Türkiye'nin Vizyonunu Güçlendiriyor

Son dönemde yaşanan jeopolitik risklerin Türkiye'nin yeni lojistik merkezi olma vizyonunu daha da güçlendirdiğini ifade eden Öztürk, Orta Koridor gibi alternatif güzergahlar üzerinden transit ticaret kapasitesinin artırılmasının önemine dikkat çekti. Türkiye'nin bu sayede bölgesel ticaret gücünü pekiştirebileceğini ve küresel ticarette daha etkin bir rol oynayabileceğini sözlerine ekledi.

Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Projelerinin Katkıları

Orta Koridor'un geliştirilmesi ve Hindistan-Orta Doğu-Avrupa Ekonomik Koridoru (IMEC) gibi projelere dahil olunmasının Türkiye'nin küresel ticaretteki stratejik rolünü güçlendireceğini belirten Öztürk, bu projelerin bölgesel ticareti ve enerji güvenliğini artıracağını söyledi. Türkiye'nin lojistik altyapısını modernize ederek ve dijital çözümlerle küresel ticaretin merkezi olma yolunda ilerlediğini vurguladı.

Türkiye'nin Geleceği: Lojistik Güç ve Ekonomik Kalkınma

Türkiye'nin Orta Koridor ve Kalkınma Yolu gibi projelerle hem lojistik hem de ekonomik olarak güçlenerek Asya, Avrupa ve Afrika arasındaki stratejik geçiş noktası olarak önemini artıracağını belirten Öztürk, bu projelerin Türkiye'nin ekonomik büyümesine, bölgesel entegrasyonu teşvik etmesine ve küresel ticaretteki rolünü güçlendirmesine imkan tanıyacağını sözlerine ekledi. Türkiye, lojistikte küresel bir merkez olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Kaynak: İHA
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *