Kocaeli Ticaret Odası Başkanı Necmi Bulut, Nisan ayı ihracat verilerini değerlendiren açıklamasında, Türkiye genelinde ihracatın geçen yılın aynı ayına göre %8,5 artışla 20 milyar 924 milyon dolara, ithalatın ise %12,9 artışla 32 milyar 961 milyon dolara ulaştığını belirtti. Ocak-Nisan döneminde ise ihracat %3,9 artışla 86 milyar 247 milyon dolar, ithalat %6,7 artışla 120 milyar 773 milyon dolar oldu.
Almanya Yine 1. Sırada
Nisan ayında en fazla ihracat yapılan ülkeler sırasıyla Almanya (1 milyar 772 milyon dolar), İngiltere (1 milyar 270 milyon dolar) ve ABD (1 milyar 149 milyon dolar) olurken; ülke grupları bazında ise Avrupa Birliği (AB-27) (9 milyar 258 milyon dolar), Yakın ve Ortadoğu Ülkeleri (3 milyar 319 milyon dolar) ve Diğer Avrupa Ülkeleri (3 milyar 195 milyon dolar) öne çıktı.

Sektörlere Göre İhracat Payı
Sektörlere göre Nisan ayı ihracat payları ise şöyle dağıldı: İmalat Sanayi %93,9 (19 milyar 650 milyon dolar), Tarım, Ormancılık ve Balıkçılık %3,8 (791 milyon dolar), Madencilik ve Taş Ocakçılığı %1,7 (362 milyon dolar).

Faaliyet İllerine Göre İhracat
İller bazında Nisan ayı ihracatında İstanbul 4 milyar 151 milyon dolarla ilk sırada yer alırken, Kocaeli 2 milyar 840 milyon dolarla ikinci sırada yer aldı. Kocaeli’ni İzmir, Bursa ve Tekirdağ takip etti. Kocaeli’nin en fazla ihracat yaptığı ürün grubu ise 87 Motorlu kara taşıtları faslı (1 milyar 52 milyon 411 bin dolar) oldu. Bu faslı 27 Mineral yakıtlar, mineral yağlar ve 72 Demir ve çelik fasılları izledi.
Kocaeli'nin İhracat Performansı
Kocaeli ili en fazla ihracatını Almanya’ya (276 milyon 617 bin dolar) gerçekleştirdi. Almanya'yı sırasıyla İngiltere (256 milyon 102 bin dolar) ve İtalya (170 milyon 919 bin dolar) takip etti. Nisan ayında Türkiye genelinde 501 milyon dolarla en fazla ihracat artışı gösteren il olan Kocaeli’deki tüm ihracatçıları tebrik ediyorum.
Büyüme Beklentileri ve Finansmana Erişim
Başkan Bulut, ABD-Çin ticaret gerilimine rağmen küresel talepteki daralma ve belirsizliklerin arttığını, dünya genelinde büyüme beklentilerinin zayıf seyrettiğini vurguladı. Dış ticaret politikasında risklerin yanı sıra fırsatların da dikkate alınması gerektiğini belirten Bulut, ihracatçı ve imalatçıların girdi maliyetlerini düşürmenin ve finansmana erişimi kolaylaştırmanın önemine dikkat çekti. Teknolojik gelişmelerin ihracata entegre edilmesi ve yeni pazarlara erişimin güçlendirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.