Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2. sınıf öğrencileri, "Çocuk Edebiyatı" dersi kapsamında "Sınıf Öğretmenliği Etkileşimli Okuma Sergisi" düzenledi. Eğitim Fakültesi Fuaye Alanı’nda gerçekleştirilen sergi, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı sunarken, toplumla etkileşim kurmalarını sağlayarak sosyal sorumluluk bilincini geliştirdi.

Sergi Açılışı ve Katılımcılar
Arş. Gör. Dr. Behlül Bilal Sezer'in yürütücülüğündeki serginin açılışına Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İlhan Genç, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Aslıhan Kuyumcu Vardar, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Sergi, farklı bölümlerden öğrencilerin de ilgisini çekti. Disiplinler arası yaklaşımla kitaplara olan ilgi artırıldı.

Atölye Çalışmaları ve Kitaplar
"Balıkçı Osman", "Arkadaşım Korku", "Yayazula", "365 Penguen" ve "Deniz Ne Kadar Derin" adlı beş farklı resimli çocuk kitabına yönelik atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Bu çalışmalarla çocukların kitaplara olan ilgisi artırılmaya çalışıldı ve onlara keyifli bir öğrenme deneyimi sunuldu. Etkileşimli okuma yöntemleriyle kitaplar daha anlaşılır hale getirildi.

Sergide Sunulan Materyaller
Her kitap için özgün afişler, etkileşimli okuma planları, bilgilendirici broşürler ve eğitim materyalleri sergi ziyaretçileriyle paylaşıldı. Metinler arası okumayı teşvik eden örnek resimli çocuk kitapları okurların beğenisine sunuldu. Ziyaretçiler, sergide sunulan zengin içeriklerle çocuk edebiyatının önemini kavradılar.

Etkileşimli Okuma Uygulamaları
Sergi programı kapsamında Büyük Açma İlkokulu öğrencileriyle etkileşimli okuma uygulamaları yapıldı. Bu uygulamalar sayesinde öğrenciler eğlenceli ve öğretici bir deneyim yaşadılar. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin hazırladığı etkinlikler, ilkokul öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını olumlu yönde etkiledi ve onlara yeni bakış açıları kazandırdı.