Kocaeli
Az bulutlu
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Yerel Hasarlı araç piyasasında devrim: Pert tanımı yeniden yazılıyor

Hasarlı araç piyasasında devrim: Pert tanımı yeniden yazılıyor

Hasarlı araçlar için yeni düzenleme! Onarım maliyeti aracın değerinin %60'ını aşmadıkça artık perte ayrılmayacak. 1 Temmuz 2025'te yürürlüğe giriyor.

2 Dakika
Okunma Süresi

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), hasarlı araçların perte ayrılması konusunda yeni bir düzenleme getirdi. Bu düzenlemeyle, tamir masrafları aracın rayiç bedelinin %60'ını geçmeyen hasarlı araçların perte ayrılması kesin olarak engellenecek.

"Artık İstemiyorum" Devri Kapanıyor

Daha önce, kaza geçiren bazı araç sahiplerinin istekleri veya sigorta şirketleriyle yapılan özel anlaşmalar sonucu, onarımı mümkün olan araçlar da perte ayrılabiliyordu. Bu araçlar genellikle eksper raporlarına göre değerlendirilip, sigorta şirketlerinin anlaşmalı online satış platformlarında satılıyordu.

Yeni Uygulama Pert Araç Tanımını Baştan Yazıyor

SEDDK'nın yeni düzenlemesi, pert araç kavramını yeniden tanımlıyor. Bir aracın perte ayrılabilmesi için, onarım maliyetinin aracın piyasa değerinin %60'ını aşması şartı getirildi. Bu oranın altında kalan hasarlar artık perte gerekçe olamayacak.

Önemli Aksamlar Kontrol Altında

Şasi, tavan, hava yastıkları ve elektronik sistemler gibi güvenlik açısından kritik parçalarda ciddi hasar olmadığı sürece, diğer düşük seviye hasarlar aracın perte ayrılmasına sebep olmayacak. %60'ın altında hasarı olan araçların onarımı zorunlu hale getirildi.

Anlaşmalı Pert Uygulaması Tarihe Karışıyor

Sigorta şirketi ile sigortalı arasındaki özel anlaşmalara dayalı pert kararları sona eriyor. Pert kararı verme yetkisi artık sadece bağımsız eksperlere ait olacak. Tam hasarlı araçlarda hurda tescil belgesi, ağır hasarlı araçlarda ise trafikten çekme belgesi sigorta şirketine ibraz edilmeden hasar ödemesi yapılamayacak.

Hurda Araç Ticaretinde Yeni Dönem

Bu düzenleme, hasarlı ve pert araç alım satımı yapan işletmeleri de yakından ilgilendiriyor. %60'ın altındaki hasarlı araçların artık ihale yoluyla satılamaması, bu araçların ticaretini önemli ölçüde kısıtlayacak. Tamamen ve ağır hasarlı araçların hurda olarak satış süreci ise mevcut haliyle devam edecek.

Pert araç piyasasının daha şeffaf ve düzenli bir yapıya kavuşmasını hedefleyen bu değişiklikler, 1 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girecek. Bu yeni düzenleme, sigorta şirketlerinin operasyonlarını ve araç sahiplerinin kaza sonrası süreçlerini yeniden şekillendirecek. Artık araç sahipleri, küçük hasarlarda araçlarını kolayca perte ayıramayacak ve onarım seçeneği öncelikli hale gelecek.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *